Dieta 1500 Kalorii

O ile wiele osób krytykuje diety mocno redukcyjne, to dieta odchudzająca 1500 kalorii może być uznana za jedną z bardziej „racjonalnych” i „zdrowszych”. Przeciętna kobieta przyjmuje dziennie około 2 tysięcy kalorii i jest to dla niej w zupełności wystarczająca ilość pożywienia. Kiedy wartość tę zmniejszymy o 500 kalorii to w bardzo długim okresie czasu dla organizmu będzie to oczywiście niekorzystna różnica mogąca prowadzić do nieprzyjemnych powikłań, jednak w okresie kilkumiesięcznym nie powinno wiązać się to z żadnymi efektami ubocznymi.

W diecie 1500 kalorii nie ma również przeciwwskazań jeżeli chodzi o połączenie jej z aktywnością fizyczną. Oczywiście nie możemy doprowadzić do przetrenowania, jednak kilka sesji aerobowych w przeciągu tygodnia lub ogólnorozwojowy trening siłowy na pewno nie zaszkodzą.

To, że jemy trochę mniej nie znaczy, że powinniśmy jeść gorzej. Żadne produkty spożywcze nie powinny zostać wyeliminowane na rzecz innych. Zmniejszając ilość przyjmowanych kalorii zmniejszamy po prostu wielkość kolejnych posiłków, a nie ich skład. Plan żywieniowy powinien być zbilansowany tak mocno jak jest to tylko możliwe – organizmowi należy dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Podczas stosowania diety należy pić duże ilości niegazowanej wody mineralnej. Cukier eliminujemy całkowicie – odrzucamy więc napoje gazowane i soki. Jedyna alternatywa dla wody to zielona i czarna herbata lub kawa (tej jednak też lepiej unikać).

Taką dietę spokojnie prowadzić można przez kilka miesięcy – oczywiście pod czujnym okiem lekarza! Przez cały okres jej trwania nie możemy zapominać o właściwej suplementacji. Osobiście chciałbym polecić Ci tabletki Slimcea – kuracja przy ich zastosowaniu trwa podobny okres czasu. W połączeniu z dietą 1500kcal będzie ona w stanie przynieść zadowalające efekty!